Goed samenwerken doen wij alleen met partners die ook verstand van zaken hebben en nèt weer andere expertise hebben op verschillende vakgebieden, zodat beide ondernemingen, opdrachtgevers nog meer service en vooral kennis kunnen aanbieden. Want uiteindelijk draait alles om onze opdrachtgevers. Opdrachtgevers die bedrijfscontinuïteit net zo belangrijk vinden als dat wij dat doen.
Gegevensherstel bij Ransomware
Attingo Datarecovery is specialist het herstellen van data die verloren gegaan lijkt. Of het nu gaat om een gecrashte computer, of een andere gegevensdrager, of als gevolg van een cyberaanval. De ervaring leert ons dat er gegevens teruggehaald kunnen worden. Voor ons team van specialisten een uitdaging, die zij dagelijks omarmen.
Organisatorische ICT-maatregelen
Piersma.COM ontzorgt al haar opdrachtgevers door de beste mogelijke organisatorische maatregelen te implementeren en inzichtelijk te maken wat de best passende ICT-continuïteitsoplossingen zijn voor organisaties. Daarnaast helpen zij actief mee om de oplossingen te realiseren en te waarborgen. ICT-processen worden volgens een strategische methodiek ingericht, waardoor weerbaarheid, veerkracht, overzichtelijkheid, voorspelbaarheid en controleerbaarheid voor de ICT-processen wordt geleverd.
In de Cloud klinkt veilig, maar is het niet
“We zitten toch in de Cloud” is een veel genoemde kreet die wij horen. Wist u dat beveiliging veelal geen standaardonderdeel is van een Cloud dienst? U bent – en blijft – zelf namelijk verantwoordelijk voor de beveiligde verwerking. Bij veel bedrijven is de ICT-beheerder niet meer werkzaam of is er zelfs helemaal geen courante functie meer. Regelmatig signaleren wij dat ICT-beheer een (klein) onderdeel is geworden van het takenpakket van een medewerker die net iets meer technisch is onderlegd dan andere collega’s. Een regelmatige back-up buiten de Cloud is noodzakelijk om de continuïteit van een organisatie te waarborgen. Al te vaak blijkt dat dit aandachtspunt helaas onvoldoende belicht te zijn en wordt vaak al niet eens meer uitgevoerd. Het gaat toch al zo lang goed, dus het zal wel in orde zijn… Wij hopen dat niemand een Ransomware aanval zal meemaken, maar uiteindelijk is het een kwestie van tijd, gewoonweg omdat er altijd gaten in software- en hardware oplossingen zullen zitten. Deze kwetsbaarheden zijn het doelwit van cybercriminelen. Door op een cyberaanval te anticiperen, in combinatie met een selectie aan operationele maatregelen, bent u, wanneer het onverhoopt plaatsvindt er klaar voor. Iedereen weet ook wel dat u ook af en toe de griep zult oplopen. Het hoort er nu eenmaal bij, en dat geldt, helaas, in deze wereld ook voor cybercriminaliteit.
Wat doet u na een Ransomware aanval?
Neem zodra u een Ransomware aanval vermoedt, direct contact op met Attingo Datarecovery. Attingo Datarecovery scant de omvang van de verwijderde data en gaan deze off-site herstellen. Piersma.COM helpt primair om de aanval af te wenden en de verspreiding een halt toe te roepen. Na het beperken van de uitbraak zullen wij samen met u de ICT-processen analyseren en verbeteren rondom organisatorische maatregelen adviseren. Zonder organisatorische, en mogelijk technische, is terugzetten van data namelijk net zo kwetsbaar als dit voorheen het geval was. Het beheren van een goede en gelaagde infrastructuur is noodzakelijk voor een veilige ICT-toekomst. Piersma.COM herstelt voor u de door Attingo Datarecovery veiliggestelde data en zet deze terug op een gehoste (eventueel tijdelijke) omgeving, Zo is uw organisatie weer snel in de lucht en u kan verder gaan met ondernemen.
Attingo Datarecovery en Piersma.COM
Is er iets misgegaan binnen de organisatie dan helpt Attingo Datarecovery met het herstellen van uw gegevens. Daarnaast geeft Piersma.COM advies over de organisatorische aanpassingen. Beide bedrijven realiseren deze diensten voor zowel kleinere als grote organisaties.
Bedrijfscontinuïteit
Onze samenwerking bestaat uit een gezamenlijke aanpak en oplossing richting ondernemers. Zowel Attingo Datarecovery als Piersma.COM is er alles aan gelegen om bedrijfscontinuïteit te bieden, problemen op te lossen, uitval te verhelpen en om deze zaken vervolgens voor langere tijd te waarborgen.